johnsen

Alla inlägg under augusti 2011

Av johanna johnsen - 30 augusti 2011 04:43

Lugnet efter stormen!.

  japp, såhär såg min gata ut efter den där jävla Hurrikanen svept förbi.. jag må va bitter men de va jag nog inte själv om.. 


Dagen har jag spenderat ute i trädgården och krattat löv, kvistar och småträd, vardagssyssla i amerikat, "or not", men de va faktiskt skänt att få pyssla på med de idag för omväxlingskull, barnen har sprungit runt och döpt alla spindlar som dom kunde hitta. hehe sötnosarna..

Förutom lilla A som bara har sagt, mamma, mamma, mamma, för de e de enda hon kan säga =P


Internet kom iaf tillbaka i dag, vilket var fantastiskt, och även tv;n verkligen underbart, va vore inte livet utan tv och datorer.. haha man e ju lite bortskämd med de skulle jag vilja säga.


bakade även en snickerskaka till rachel som fyllde 8 år idag och så fick hon min hund som jag en gång fick från victorias secret, jag tror hon uppskattade de.. även att Malins värdpappa tror jag och Malin e lesbiska.. haha ja ibland kan man ju undra, men vi e ju "gifta" hon och jag =P (Internskämt)


Nu e de inte många dagar innan mamma och pappa kommer hit till mej, Längtar såå!, men även att Min Malin ska lämna mej för kalla tråkiga sverige, eller ennu värre gråa trista Norge.. faan de kommer nog inte gå, hur ska jag klara mej här utan henne, mitt amerikat kommer rasa samman.... buhäää.. nejdå de ska nog gå bra, hennes mamma vill ju oxå ha tillbaka na, så hon får väl de en liten stund, men sen kommer jag hem och stjäl tillbaka na!. Punkt och prick!!..


Ajustde, tog en tur in till Morristown nu på kvällskvisten, it's a freaky ghost town!! de va verkligen KÅLSVART!. rätt coolt att se denna livliga stad så mörk..


nu bedtime. imorgon nya äventyr.


Peace out!..


 

Av johanna johnsen - 28 augusti 2011 05:48

Jävla partypooper till hurrikaan!, här sitter vi och väntar och väntar och de händer inte mkt förutom lite regn...

slänger in handduken och somnar snart..

skittråkig hurikaan!..

(ja jag vet stavningen, men tänk den med en svensk brytning....awesome!)


 

Av johanna johnsen - 27 augusti 2011 20:21

Tillbaka i älskade New Jersey. som jag saknat de =)

Resan hem gick bra, och nu e de lugnet före stormen, så jag och Malin har köpt en flaska vin och ska sitta sitta inne under Horrkanen!

wish me luck!


 


Av johanna johnsen - 27 augusti 2011 13:14

nu e semestern slut och vi väntar på att få hoppa in i bilen för en 5 timmars bilfärd. igenom ett oroligt amerika... men de ska gå bra, jag hade endå inte tänkt att dö!!..

haha dramaqueen, nää inte jag heller...

uppdaterar när jag kommer hem!..

 

Av johanna johnsen - 25 augusti 2011 04:32


Igår va de valskådning, i dag låg vi på stranden i förmånga timmar..

nu ligger vi i sängen, rödbrända och lyssnar på Malins förbaskade hanson brothers på rep. så nu ger jag igen med lite sveningvars...Får se vad mitt nästa drag blir, funderar på arvingarna...

men jag orkar egentligen inte riktigt skriva ngt mer så jag bjuder på lite bilder istället medans jag diggar vidare till sveningvars....


     


   

   

Valskådning - godis affären=P


   



 



 


 
Av johanna johnsen - 23 augusti 2011 04:05

Nu har äntligen första veckan med semester börjat, och första dagen bjöd på Sol och Bad i havet! så jävla skönt!!

Vi va även och hyrde cyklar, så vi gatt ju ta oss en sväng oxå. =P I morgon ska vi åka på valskådning..men jag vet inte vad de e för typ av valar vi ska se, de återståår att ta reda på...

Jag har tyvärr just nu en liten brainfart, så jag vet inte vad jag ska skriva, bjuder på lite bilder istället, för vissa har de ju bra 


       

Stranden och våran vän....sjögurkan, eller vad dom nu kallar för

   

Sen va vi och åt lunch på the squid..

anledning till att jag leker med pickles'en är för att jag hatar dom och begriper inte varför dom alltid lägger på såå enormt stora pickles på tallriken..

jag säger då de...Amerika..


 


Av johanna johnsen - 19 augusti 2011 03:39

Tiden bara rinner iväg, och jag har kanske inte varit i mitt esse en enda dag den här veckan, de e nog en jävel som gnager mej i fotknölen, eller så e de bara ångest för att Malin snart åker, de börjar ju som att närma sej nu...=(


Idag skulle iaf jag och barnen åka på ngt kids playhouse men givitvis så ville inte gps'en cooperate, så vi hamnade på parkway south...japp de va bara att knappa in hem igen för där fanns inget j*^`?a playhouse, så jag ringde malin och mutade med henne till chucke cheese, jag vet inte om de va vi eller barnen som hade roligast... Haha nää men dom gillart, för de blev gnäll när vi skulle hem.


Nu e de bara en arbetsdag kvar till SEMESTER!!! då följer jag med Malin och hennes värdfamilj till cape cod. och håll tummarna för finväder!!...

ska bli så skönt att få lite ledig tid..


nu ska jag lägga mej och lyssna på oskar som lever om utanför...


 

Av johanna johnsen - 12 augusti 2011 04:58

jag säger bara om jag dansade crazy dansen ikvällst!. stackars Malin blev ju nästan rädd som jag gick ann!.... Men så lycklig man kan bli för så lite=)


I dag sa jag hejdå till Bjukken!, Åh som jag kommer sakna den skönheten!. men vi hade den ju bara till låns för en mus hade byggt bo i GMC'ns ac.. Haha faktiskt lite humor, men de e ju ett tecken på att vi har möss i garaget..sååå äckligt!.


Veckan har gått fruktansvärt fort!, jag minns knappt vad jag gjort, va till poolen i går och ska nog dit i morgon oxå.. kört bil och druckit en massa frappe på starbucks... I morgon e de fredag och utgång i mina nyaste skor!


nu måste jag sova för jag e så satans trött...

försöker hålla bloggen vid liv men jag har inte alltid stunnan!.


p.o.k

o.a.o


 

Ovido - Quiz & Flashcards